Min shettistid!

Shettisar har alltid funnits i min tid med hästar, även om jag inte pysslar med någon så ser jag de varje dag!
 
Det började när jag var 4 år och började få intresset av hästar och ridning. Min första lilla favorit häst hette Kalle (kommer aldrig glömma dig fina ponny <3) och han togs bort för någon vecka sen, men han blev ändå 38 år. Det är väldigt gammalt ändå för en häst.
 
 Här har ni söta Kalle med mig på ryggen

Den första riktiga tävling som jag var med i startade jag med honom och vi kom på tredje plats. Rosetten har jag fortfarande kvar än idag, men jag kan säga er att den ser lite sliten ut. Hahah, jag kommer ihåg att pappa nästan fick släppa med hästen för att han skulle springa, men vi kom runt!
Han va verkligen en snäll häst.
Här var någon dag efter att han hade kommit tillbaka (han lånades ut som sällskapshäst ett tag)
 
nått år efter att jag började rida så fick jag en ny favorit, Haze. Han har jag startat mina första galopptävlingar på och han fick mig att känna mig säkrare i sadeln. Kommer ihåg att det inte gick superbra på tävlingarna för att han var så liten fast det var ändå kul!
Ibland så lånade jag Haze för att rida ut i skogen en sväng, pappa gick alltid med mig kommer jag ihåg.
 
Söta Haze
 
Sen blev jag lite smått kär i ponnyn Simson, han va en utav de busigaste tyckte jag. Jag startade lite tävlingar med honom också och även en hopptävling på borta plan. Det gick inte jättebra på den tävlingen, Jag trillade av för att han vägrade på tredje hindret. Lite ledsen blev jag nog men man lär sig under alla år!
Jag och Simson
 
Ett galoppläger för några år sedan blev sista tiden med Simson för en annan liten söt shettis fångade min uppmärksamhet, den bästa utav de alla, Kevin! Det var nämligen en annan utav tjejerna (som idag är en utav mina kompisar) som gillade Simson också, så vi blev väl lite smått sura på varandra för att vi var tvunga att dela på honom. Då fick jag rida Kevin lite också, så att jag vill hellre ha Kevin en Simson.
Kevin och jag gjorde en hel del roliga saker tillsammans, bland annat var vi med i globen horse show 2 år och vann en galopptävling!
Kevin i Globen
 
Fast vi hade ju motgångar också, speciellt i hoppningen för att han var inte riktigt en hopphäst, men vi hade grymt kul ändå! 
När vi vann
 
Tack för den härliga shettistiden med er alla söta små shettisar <3
 
Nu har jag berättat om min shettistid. Nu är det eran tur att berätta om något härligt minne, skriv en kommentar eller ett inlägg på eran egna blogg och länka så att jag kan läsa för det är intressant att läsa om!

Kommentarer:

1 Staffan:

Många roliga minnen!

Kommentera här: