En stund för sig själv

 
 
En sak som jag kan tycka är mysigt är att ta hand om sig själv och lyxa till det i vardagen. För ett tag sedan så gjorde jag ansiktsmask innan jag hoppade in i duschen och det blir vardagslyx för mig. Jag tycker att det är viktigt att ta en dag då och då som man lyxar till det för sig själv. Den känslan efter man tagit hand om sig själv tycker jag är väldigt bra för man känner sig lite extra fräsch och jag mår bra mentalt efter.
Andra saker som (för mig) kan vara lite vardagslyx är att tända massor med ljus och ta en kopp med varmt te, det får mig att må väldigt bra när jag kanske känner mig lite nere eller omotiverad. Sen kan man ju ta ett varmt bad med något härligt badskum som doftar underbart och slå på lite mysig musik i bakgrunden. Det beror ju på från person till person vad man ska göra för att få måbra-känslan.
Sen tycker jag att man inte ska lyxa till det alltid för då kan den "lyxa" känslan försvinna om det blir för ofta enligt mig. 
Jag kände för att skriva av mig lite då jag äntligten kände mig motiverad till att skriva ett ordentligare inlägg, dock så kanske inte det här blev så långt men något är det iallafall.
Nu vill jag höra om vad som är vardagslyx för er då jag gärna tar lite tips!

Kommentera här: