Stäket 1 oktober 2016

Nu tänkte jag berätta lite hur det gick och kändes igår och även visa er video från båda klasserna. Målet för den här tävlingen var att ta sig till omhoppning i ena klassen iallafall.
 
105 cm, A:0/A:0:
I den här klassen så fick vi en  felfri grund och fick då hoppa omhoppning. I omhoppningen rev vi tyvärr två stycken och fick då 8 fel. Men det kändes ändå väldigt bra i den här klassen och eftersom mitt mål för dagen var att ta mig till omhoppningen i en klass iallafall så är jag väldigt nöjd. 
 
110 cm, A:0/A:0:
Grunden kändes väldigt bra i den här klassen, bättre än förra. Men sen så vart vi båda tyvärr lite trötta när vi kom till omhoppningen där vi lyckades riva två och fick ett stopp. Jag gjorde tyvärr en lite halvdålig sväng mot 12 vilket syns på filmen (regnbågsfärgade hindret) och det resulterade i ett stopp och det gav även ett tidsfel sen. Men tack vare att många andra i klassen inte kom till omhoppningen ens så lyckades vi ta 4:e platsen!
 
Så om man ska summera tävling så är jag väldigt nöjd överlag, jag lyckades med tävlingens mål i båda klasserna till och med och sen en placering på det. Dessutom var det min första placering i hoppning utanför klubben vilket kändes lite extra kul.
Här får ni se film från båda klasserna.
 

Kommentera här: