Saker jag strävar efter/Mål för 2017

Eftersom att jag som människa alltid vill ha något att sträva efter, ett mål att jobba mot så har jag satt både tre mål med hästarna och tre personliga mål som jag tänkte dela med mig av.
Hästarna:
  • Rida felfritt i 110 - eftersom att det är den höjden vi är uppe och hoppar just nu så känner jag att vi ska börja bli säkra på den och börja gå felfritt.
  •  Starta 120 och gå felfritt minst en gång det här året - Det här blir höjden jag går upp till när 110 börjar kännas enkelt. Minst en gång ska jag gå felfritt, men de skulle vara kul med tre felfria så vi får testa på 130 i slutet av året.
  • Starta en dresyrtävling med Maloy - Eftersom att han är väldigt fin i dressyren så skulle jag tycka att de vore kul att bara prova starta någon LB eller liknande med honom.
    Personliga mål:
  • Inte klaga över smågrejer - Det här målet har jag då jag vet att folk har det sämre överallt och ändå så kan jag klaga på något litet småsår på hästen eller på skolan. Iår vill jag att det klagandet ska bli betydligt mycket mindre då jag själv kan tycka att det är lite tråkigt när andra klagar.
  • Kunna springa 5 km - Eftersom att jag och pappa verkligen kom igång med träningen i höstas och tyckte att det var kul, så är planen nu efter att snön är borta att börja springa igen. Jag vill få en bra kondition som jag kan ha hjälp av i ridningen.
  • Börja med yoga - Det här är något som skulle vara ganska bra för mig då jag behöver bli smidigare. Jag tänker inte ta det så seriöst så att jag går till någon lektion, utan jag tänkte ta hjälp av youtube. Det finns en kanal som heter Yoga with Adriene som jag tänkta hjälp av. Det här tänkte jag suksesift lägga in under dagarna, men börjar nog en gång i veckan så får vi se sen.
Det här är vad jag vill uppnå/strävar efter under detta år. Nu är jag nyfiken på vad ni vill uppnå eller har för mål 2017!
 

Kommentera här: