Dressyrträning 23/1 2017

 
Igårkväll tränade jag och min medryttare dressyr med hästarna vilket gick väldigt bra.
Först red min medryttare Majstro och han såg väldigt fin ut. Sen vet inte jag hur hennes känsla var, men det lät som att hon tyckte att det gick bra. Majstro är så himla fin i traven just nu tycker jag, han dansar fram ser de ut som och hans skänkelvikningar är så himla fina tycker jag. Galoppen är han däremot svagare i vilket är förståligt då han har gått lite på halvfart sen skadan i somras. Men de kommer bli väldigt bra igen tror jag!
Maloy kändes också väldigt fin och hans trav igår var så fin i jämförelsevis mot var den var innan vi började träna dressyr regelbundet. Han har inte lika lätt för skänkelvikningar som Majstro, men de har blivit bättre än vad de var förut. Jag har lyckats börja sätta lite mer tryck i skolorna vilket gör att allt känns så mycket lättare också.
Störst fokus låg på traven igår, men vi avslutade med att jobba lite med galoppombytena. Först jobbade jag lite med öppna och att få honom avslappnad i galoppen för att ge honom bra förutsättningar för att byta. Sen övergick vi med att jobba byterna. Från vänster till höger gjorde han väldigt bra igår, det tog 2-3 förök så satt de jättefint utan att han flög upp i luften och sparka bakut. Från höger till vänster var svårare igår och tog ett flertal försök innan han gjorde de ordentligt, men så fort han gjorde rätt så fick han massor av beröm och så slutade vi.
 
I helgen ska jag och Maloy på en tvådagarskurs hoppkurs för Arnold Assarsson.

Kommentera här: