Träningshelg 7 - 8 januari 2017

Jag klippte ihop en liten film från träningarna i helgen för Maria Blumental. Innan ni får se filmen tänkte jag lite snabbt sumera hur det kändes osv.
Känslan den här helgen var vädligt bra tycker jag. Första dagen var de fokus på markarbetet. Jag fick jobba lite med min sits och han på att lyssna snabbare på hjälperna. Jag jobbade på att få fram axlarna lite mera då jag gärna blir lite baktung på Maloy. Med honom jobbade vi med att han framförallt skulle reagera snabbare på mina halvhalter vilket jag tycker att jag lyckades få honom att göra bra mot slutet.
Andra dagen blev det lite mera banhoppning där vi först hoppade en lägre bana och sen fick man välja höjd. Självklart värmde vi upp på olika linjer innan också.
Den här dagen var känslan grymt bra och Maloy lyssnade väldigt bra på vad jag ville. Jag lyckades även hitta den grundgalopp som vi ska ha på tävling när vi höjde upp sen. På tävling har jag inte riktigt lyckats få fram honom för skänkeln och jag har oftast ridit i ett lite undertempo vilket antagligen har varit en bidragande faktor till att vi alltid lyckats få minst 4 fel. Men om jag kan få igång den här galoppen som jag hittade under dag två så tror jag att vi kommer att gå felfritt framöver.
 
Här får ni iallafall filmen! 
 

Kommentera här: