2018

Hej igen! det var väldigt längesedan som jag skrev något här och jag känner att det är dags nu efter nästan ett år att uppdatera den här bloggen igen. Till en början vill jag sammanfatta 2018 genom att berätta lite om vad som har hänt sen sist jag tittade in här.
Året började iprincip med att vi köpte Linaro och hämtade hem honom vilket ni redan vet om. Jag tappade lusten att blogga igen när en olycka skedde i hagen med Linaro ca en månad efter att vi hämtat hem honom. Han fick en broddspark vad vi tror vilket gjorde att han var tvungen att opereras. Operationen gick iallafall bra och han återhämtade sig fint.
Han promenerades fram till i mitten av maj. Därefter fick jag äntligen sitta upp igen och börja jobba igång honom. 
Under den här perioden satsade jag på Maloy en del vilket resulterade i att tävlandet äntligen började gå mycket bättre och framförallt på dressyrsidan där vi plockade en del placeringar.
Även hoppningen började det släppa i vilket var otroligt roligt!
Jag har även tagit studenten, varit på fälttävlansläger med Linaro och börjat jobba i stallet där vi har hästarna uppstallade.
Nu under hösten så har jag debuterat med Linaro vilket har gått väldigt bra då vi har varit felfria i alla starter förutom en och även plockat en del placeringar också. Maloy har också gått väldigt fint i hoppningen med slarvfel och även presterat väldigt bra på dressyrbanan där vi har tagit vår första seger.
Hoppas att ni vill följa min och hästarnas resa 2019 då det kommer att bli lite bättre uppdatering här.

Kommentera här: