ingen ridning igår

 
 
Igår hade ju jag planerat att rida Maloy med hackamore, men tyvärr kunde jag inte rida alls då hästen hade lyckats trampa på sin sko så att den glappade. Men som tur var så kunde jag dra av de och pappa fixa till skon och slå på den igen. Så idag kommer jag att kunna rida iallafall. Men det är ju så typiskt när jag hade planerat något.
 
Majstro då? Han är tyvärr ofräsch i höger fram. Han var det i lördags så jag körde på tredagarsregeln och lät honom vila. Sen longerade jag honom igår och han visade att det var något som inte stämde vilket är väldigt tråkigt då jag vill att han ska må så bra som möjligt. Jag har iallafall skickat ett sms till min kiropraktor som jag hoppas kan komma ut så snart som möjligt då jag gärna börjar med det innan jag tar honom till vetrinären.
 
Idag ska jag kanske prova att rida Maloy med hackamore men grejen är att jag inte vill börja att rida ut med det, men det löser sig nog. Funderar på om jag kanske ska rida på stubbåkern idag, men det beror på om det är blött där, vi får se hel enkelt!

Kommentera här: