Dressyrträning

 
Asså idag var han verkligen magiskt fin att rida, min älskade lilla ponny. Jag tränade dressyr på klubben för Veronica Linde vilket jag även gjorde förra veckan och jäklar vad fin han var! Redan från början så var han lugn och avslappnad. Han brukar liksom springa med huvudet i vädret och sänka ryggen men nu lyckades jag direkt få honom att bli lång och låg. Förra veckan var han ganska spänd i uppvärmningen och genom större delen av passet. Men idag var han otroligt fin och kändes väldigt mju och fin att rida.
 
Vi jobbade lite med att gå in på en mindre volt och sedan få honom att ställa sig ordentligt inåt. När han väl gick rätt så flyttade jag honom ut i en skänkelvikning och när vi kom ut på den "vanliga" volten så fattade jag galopp. Galoppen vart så jäklans fin idag. Han verkligen trampade igenom och kändes så elastisk.
Vi avslutade passet med att rida igenom LB:1 eftersom att det är det programmet jag ska starta sen. Han taggade upp rätt bra innan, men jag fick honom att slappna av igen och då körde vi. Han var väldigt fin genom hela ändå tycker jag. Förlängda steglängden gör han väldigt bra tycker jag och vi fick bara göra om en del sen där han vart spänd och jag slarvade lite med vägen.
Kolla gärna det här korta klippet från när vi galopperade lite.

Kommentera här: