Life update

 
Hejsan!
Här skrev jag senast innan sommaren vilket var ett tag sen. Det har hänt en hel del sen jag var inne här sist och jag tänkte ta upp lite av det i detta inlägg.
Maloy som sträckte sig i Mars nån gång är äntligen igång ordentligt igen och vi håller på att ladda för första tävlingen, sen Februari, som är på lördag. Då ska vi hoppa 95cm som är en clear round och 100cm som är en A:0/A:0. Sedan har vi en tävling inplanerad om två veckor igen och då kör vi på 100cm och 110cm. Så tävlingen nu på lördag är lite som uppvärmning och för att få en känsla om hur vi hanterar tävlingar.
Nu byter jag ämne helt men jag tänkte berätta om min, något dramatiska, början på sommarn. Det började med att jag hade fått nageltrång av för dåliga skor, så jag var tvungen att operera bort en bit av nageln. Samma dag som jag hade opererat nageln så hade Majstro lyckats bryta käken på något sett (vi tror att han på något sett fastnade i gallret). Så det var ingen lugn dag då inte, utan vi fick åka till Ultuna med honom. Där fick han stå i en vecka under uppsikt och de behövde som tur var inte operera honom. Men han var iallafall kvar där en vecka för de ville se om de behövde operera honom och hur de gick för honom att äta.
 
När vi väl fick hämta hem honom en vecka senare så skulle han stå inne under dagen och så tog vi in Maloy som sällskap och samma dag, under eftermiddagen, så låg Maloy ner i boxen och jag märkte att något var fel. Det visade att han hade börjat få kolik. Så det var inte någon lugn dag då heller utan det var bara att ut och gå i 3 timmar med honom, som tur var så släppte det efter en hel del promenerande och lite åkande i transporten. 
 
Somsagt så har det hänt en del jobbiga saker i sommar, men jag tänker på att jag har lärt mig mycket utav alla dessa händelser och även om det är jobbigt i stunden som det sker så är det väldigt lärorikt. 
Vi har varit på återbesök med majstro också och det går åt rätt håll, men långsamt. Så med honom tar jag varje dag som kommer för sig, jag låter honom läka med kärlek, gos och mysiga ridturer. När jag rider honom så rider jag med ett bettlöst alternativ, det ni ser på bilden nedanför.
 
Sen har det ju inte bara hänt tråkigheter i sommar, utan jag har bland annat haft jobb hela sommarn nere på anläggningen här. Så det har varit nära både stall och hem. Då har jag framförallt klippt gräs och gått med en röjsåg, men även varit "värd" för ridhästar som skulle träna på banorna och hjälpt till med lite annat småfix. 
En annan rolig sak som har hänt förra veckan var ett ridläger tillsammans med Maloy. Då åkte vi till Runsten Equitestrian och var på fälttävlansläger en vecka. Det var otroligt roligt och det tänkte jag berätta lite mer om i ett annat inlägg och visa några få bilder därifrån och så kanske jag lägger upp någon film om någon vecka också.
 
Nu känner jag att det blev ett ganska långt inlägg så jag hoppas att ni orkade läsa hela, hahah.

Kommentera här: