Min svåraste utmaning

Majstro har varit en svår häst att rida hela tiden jag har haft honom. Men han är världens snällaste och har aldrig bockat eller stegrat med mig på. Nu när han inte får ha bett i munnen så är han väldigt svår att "kontrollera". Sen eftersom att han är så pass hett som han är så är det svårt att komma till arbete med bett i munnen, tänk då nu när vi rider på bettlöst. Jag har jättesvårt att göra halvhalter och bromssträckan är trippelt så lång som innan. 
Men jag är ändå glad att jag får en sån utmaning ofrivilligt för nu måste jag lära mig att rida med sitsen mera. Även om jag kanske hade velat ha den här utmaningen på Maloy då det inte kokar i huvudet på honom för att han får galoppera lite.
Men det känns som om jag lär mig att rida Majstro med det här så kanske jag kommer ha "lättare" att lära mig rida andra typer av hästar, för då har jag lärt mig rida en av de hetaste typerna av häst. Jag tänkte förklara hur han är lite också så att ni kan förstå lite iallafall. Majstro är en häst som kan börja takta sista biten hem (jag hoppar helst av dessa dagar och går sista biten). Får han chans så sticker han gärna iväg när man galopperar, där har jag iallafall lärt mig hur jag stannar. Han är svårare att rida ut med sällskap för han vill tävla, hahah. Gör man minsta fel så blir han spänd i dressyren tillexempel. Det flesta av sakerna vet jag att han gör för att han tycker livet äger och att det är kul, tillexempel när han sticker osv. Det gör han för att han tycker att det är kul att galoppera.
Han har ett hjärta av guld och står oftast och sover när man gör iordning honom. Han är otroligt mysig att pyssla med för han vill gärna pussas och mysa. Han älskar att få gå i skogen och han vill alltid göra rätt så han kan försöka med 100 andra saker men han försöker så gott det går iallafall.
 
Ni får ursäkta en lite rörig text kanske.
Även om han är svåraste utmaningen så är han världens finaste ponny
 
 

Kommentera här: