Video från markarbetet

Hej igen!
Idag var jag på Brollsta Säteri och red för en kille som heter Niklas Ålund. Han hade markarbete som en igångsättning för terminen. Övningarna var ganska basic med hjälpbommar och annat vilket jag tyckte var superbra. Eftersom att det är första riktiga "hoppningen" för iår så tycker jag att det är viktigt att få en så bra känsla som möjligt, vilket dessa övningar gav.
Jag tycker att träningen gick väldigt bra och Maloy var jätteglad. Det blev lite spring mot hinderna i början, men efter ett tag med lite halvhalter så lyssnade han bra och väntade på mig. Tycker bara att det är kul med en så hoppglad-häst.
Jag måste jobba lite extra på att hålla skänkeln intill hästen. Sen ska jag även jobba på att alltid vara nogrann, med minsta lilla.
 
Hoppas ni gillar att se oss på video och lämna gärna en kommentar om vad ni tycker!
 
 

Kommentera här: