lite kvällstankar om min kropp och träning

Asså wow vad duktig man känner sig när man ändå håller igång och tränar utöver ridningen. Jag och pappa har kommit igång och springer runt 2-3 gånger i veckan, mellan 1,5-3 km. Det känns verkligen bra och det känns som om det ger resultat. Jag känner mig starkare i bålen och magen efter lite styrkeövningar och jag har en större ork när jag rider. Dessutom mår min kropp så bra av löpningen. Jag känner en större ork överlag och min "morgontrötthet" känns som om den har blivit något bättre på sistone. Sen vet jag inte om det beror på att jag har en bättre vana eller om det beror på att jag har kommit igång och tränar kroppen bättre. Skit samma.
Utöver träningen så har jag en tanke att gå ca en gång i månaden till en kiropraktor som får hjälpa mig att få bort eventuella spännigar som kan sitta i musklerna. Jag har faktiskt gått två gånger till den här kiropraktorn de senaste två veckorna och första gången så körde vi en basic massage typ. Men nu, idag, så körde hon på lite mera. Jag, eller mamma såg det, har upptäckt att jag sitter längre bak med höger axel än vänster när jag rider. Så det bad jag om hjälp om idag och det känns redan bättre. Jag fick med mig en övning hem som jag ska jobba på.
Träning får mig att må bra, hur mår du av det?
 
 
 

Kommentera här: